Analiza activitatii la final de an – schimbarea aplicatiei de gestiune si contabilitate

Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT!

Finalul de an este un moment potrivit pentru:
• analiza activitatii desfasurate in anul precedent
• a face ordine in gestiune, inclusiv prin inventarierea anuala obligatorie
• a optimiza activitatea desfasurata si alinierea la noul trend, al digitalizarii, la care au aderat chiar si institutiile statului, cu pasi mai mici sau mai mari.

Unul din cele mai importante aspecte ale digitalizarii la nivelul oricarei firme, fie ca este o firma mica sau mare este automatizarea fluxului documentelor, al gestiunii si al contabilitatii astfel incat informatia relevanta sa fie mai usor de obtinut iar toti pasii care nu sunt necesari sa fie eliminati.
In contabilitate, schimbarea aplicatiei poate fi mai complicata datorita specificului fiecarei firme, a analiticelor deschise si monografiilor utilizate.
Fiecare firma are de regula anumite analitice – de exemplu pentru parteneri sau pentru conturile de casa si banca, care ar face introducerea datelor intr-o aplicatie noua mai complicata.
Apoi, introducerea soldurilor si rulajelor este o alta operatiune care poate sa dureze.
Daca introducerea datelor se face incepand cu un an nou, nu trebuie importate decat soldurile initiale, fiindca rulajele sunt nule.
Daca doresti sa utilizezi SmartBill Conta, ai cateva facilitati importante la importul automat, pe care le poti gasi in meniul Configurari:

Poti sa importi fie din excel fie poti sa preiei cu totul baza de data Saga:

Mai trebuie sa setezi luna inceperii utilizarii SmartBill Conta si sa ai pregatite fisierele dupa un model care se poate descarca din aplicatia de contabilitate:

Fisierele care se incarca sunt : balanta, partenerii si conturile de casa si banca.

La parteneri, datele obligatorii sunt cele de mai jos:

La fel se stabilesc conturile de casa si banca, cu IBAN-ul aferent fiecarui cont bancar.

Prin acesti pasi poti sa realizezi importul datelor necesare preluarii balantei initiale de lucru.

In mod similar se procedeaza cu importul datelor in aplicatia de gestiune. Se pot importa produsele si/sau serviciile sau partenerii dupa un model standard de fisier. De asemenea, se poate importa stocul initial.

Schimbarea aplicatiei de gestiune la inceputul unui an nou are drept avantaj faptul ca la final de an se realizeaza de regula inventarierea, ceea ce face ca stocurile sa fie cele reale.

Utilizatorii SmartBill au avantajul ca modulul de gestiune si facturare este corelat cu cel de contabilitate, care isi preia datele printr-o simpla sincronizare.

Alte doua avantaje imortante sunt ca ambele module sunt gazduite in cloud, fapt care face ca munca sa poata fi realizata de oriunde exista conexiune la internet si pe de alta parte sectiunea de rapoarte, care iti permite sa analizezi in timp real stocurile de care dispui, vanzarile efectuate, facturile neincasate , top clienti, soldurile pe furnizori si casa si multi alti indicatori.

Toti acestia pot fi configurati sa apara chiar pe ecranul de pornire al aplicatiei.

Articole similare

Comentariul tau aici